La Fundació Fil presenta un ERO per rescindir 12 contractes

El patronat de la Fundació per la Inserció Laboral de persones amb problemes d’inserció està integrat pels Ajuntaments d’Esparreguera, Olesa de Montserrat, Abrera, Sant Esteve Sesrovires i Collbató

La crisi i les retallades també asfixien els treballadors i les treballadores de l’àmbit social, com és el cas de la Fundació per la Inserció Laboral de persones amb problemes d’inserció (FIL), al Bai Llobregat Nord, que ha presentat un expedient de regulació d’ocupació de rescissió de contractes.

L’ERO presentat afecta 12 rescissions de contractes que inclou monitors de les persones insertades. Aquest és un dels motius de preocupació més important per a la UGT, doncs darrere d’un monitor es troba un grup de treballadors i treballadores amb una disminució que necessiten del seu suport per realitzar les seves tasques.

La situació de la Fundació FIL es pot veure agreujada -igual que la resta d’entitats de Catalunya- per la intenció del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de disminuir les subvencions del salari mínim interprofessional a les persones discapacitades insertades, que actualment es del 75% i que vol passar al 50% a partir del 2012.

Per tant, el nostre sindicat presentarà l’informe contradictori a l’ERO, entenent que:

1.    La situació de desequilibri als comptes de la fundació en els dos darrers anys ve donada per la pèssima gestió dels responsables gerencials i, per delegació, dels responsables polítics. Situació de la qual ja els vam alertar en més d’una ocasió des del comitè d’empresa i el propi sindicat.

2.    No és possible abordar aquest expedient sense el compromís dels patrons,  alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats, i de la Generalitat de Catalunya de conformar un pla de viabilitat amb un projecte a mig termini, que contempli aspectes tant de finançament com d’impuls i incorporació de feines a la Fundació FIL.

3.    La UGT s’oposa frontalment al plantejament oportunista de l’ERO, ja que ve motivat per l’adequació dels salaris al Conveni Col·lectiu Sectorial de Centres Especials de Treball de Catalunya. I més tenint en compte que aquest és un conveni que no s’ha renovat des del 2009, que va tenir un increment de l’1,4% i la congelació de la resta de conceptes salarials.

La Fundació FIL ocupa 116 persones treballadores, entre l’estructura administrativa, monitoratge social i el gruix més important, les persones amb discapacitat insertades al món laboral. Una funció cabdal, especialment per a les més de 80 famílies que veuen com els seus tenen un espai al món laboral.

El patronat de FIL està integrat pels municipis d’Esparreguera, Olesa de Montserrat, Abrera, Sant Esteve Sesrovires i Collbató. Aquests ajuntaments, amb les seves aportacions tant econòmiques com d’encàrrecs de prestacions de serveis, constitueixen el 51% dels ingressos de la fundació,mentre que el 49% restant corresponen a prestacions de serveis a entitats privades.