La Fundació Maria Aurèlia Capmany i l’Avalot l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya presenten matí una querella criminal contra Mónica de Oriol

A la foto Aida Ruiz, directora de la Fundació Maria Aurèlia Capmany, i Alba Fité, de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya aquest matí abans d’entrar a presentar la querella.La Fundació Maria Aurèlia Capmany –dedicada a la promoció de la igualtat entre les persones i als projectes relacionats amb la vida laboral de la dona- i l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya han presentat aquest matí una querella criminal contra Mónica de Oriol, presidenta del Círculo de Empresarios, i contra la pròpia entitat que presideix per discriminació per raó de gènere, segons l’article 510 del Codi Penal.

El dia 3 d’octubre, De Oriol va afirmar en una intervenció pública que prefereix contractar “una mujer de más de 45 años o de menos de 25, porque como se quede embarazada nos encontramos con un problema”. La Fundació Maria Aurèlia Capmany i l’Avalot consideren que amb aquesta afirmació incita directament a la discriminació laboral de les dones durant l’edat fèrtil, i vulnera el principi d’igualtat.

La comissió d’un delicte de discriminació per raó de gènere està castigat amb pena de presó d’un a tres anys i multa de sis a dotze mesos.