La fundació Rubricatus, del Prat del Llobregat, presenta un ERO per als 117 treballadors

dependencia
La UGT del Baix Llobregat demana a l’Ajuntament del Prat i a la Generalitat un pla de viabilitat a mig i llarg termini i una pla d’acompanyament social en cas que s’apliqui l’expedient

La direcció de la Fundació Rubricatus, centre especial de treball del Prat de Llobregat, va presentar el passat 28 de desembre al Departament d’Empresa i Ocupació un ERO de reducció de jornada i suspensió de contractes que afectava la totalitat de la plantilla (117 treballadors i treballadores).

Davant el recurs que va interposar el comitè d’empresa exigint la paralització del període de consultes per les greus mancances que presentava la documentació lliurada a la representació dels treballadors, la direcció de la Fundació va retirar l’expedient el dia 12 de gener de 2012. Tot i així, la direcció de la Fundació Rubricatus ha tornat a presentar l’ERO amb data 16 de gener. Es tracta del segon expedient de regulació d’ocupació que presenta un centre especial de treball al Baix Llobregat

L’empresa dibuixa un escenari futur de recessió econòmica que en aquests moments no pateix el centre i que, en tot cas, no afectaria tots els sectors de la Fundació. A partir d’aquesta anàlisi errònia, l’empresa pretén generalitzar les mesures de reducció de fins al 50% de la jornada a la totalitat de la plantilla. Aquestes mesures afectarien, per exemple, els serveis de teràpia ocupacional i d’altres que, a dia d’avui, aporten beneficis.

Des del nostre sindicat demanem als patrons de la Fundació -l’Ajuntament del Prat i la Generalitat de Catalunya- que exerceixin la seva coresponsabilitat i compleixin les seves obligacions amb el compromís de potenciar a mig i llarg termini el projecte de la Fundació Rubricatus amb un pla de viabilitat  que contempli:

• Mantenir la subvenció del 75% del SMI del salari dels discapacitats, que ara està amenaçat de ser reduït al 50% per part de l’Estat.
  • Incrementar els encàrrecs de feina d’iniciativa pública i també la feina provinent de l’àmbit privat amb una gestió comercial eficaç.
  • Acompanyament d’un Pla Social, en cas d’aplicar-se l’expedient, que contempli accions de formació i d’atenuació de les seves conseqüències.
  • Adequació professional de la plantilla, mitjançant un pla de formació i qualificació pertinent.