La Generalitat admet que ha sostret il·legalment des del setembre prop de 400.000€ de la nòmina dels interins d’ensenyament

aula

El Departament reconeix un “error” que mirarà d’esmenar a les nòmines de gener, però es nega a pagar les quantitats manllevades

La FETE – UGT de Catalunya vam poder comprovar la setmana passada com el Departament d’Ensenyament de la Generalitat ha estat deduïnt il·legalment de la nòmina dels treballadors amb jornades d’un terç un 0,33% de la seva nòmina. El passat dimecres, 10 de desembre, en el decurs de la reunió de la Mesa Sectorial de l’Ensenyament Públic, el Departament ha admès davant dels sindicats que es tracta d’un “error” que miraran d’esmenar a les nòmines de gener. El més greu, però, és que a banda de no disculpar-se s’han negat a pagar les quantitats deduïdes il·legalment i han reptat els sindicats a presentar recurs.

No cal dir que si ho fan així és perquè, en molts casos, el cost de la reclamació prèvia i el contenciós podria superar de llarg les quantitats deduïdes. És per això que la UGT de Catalunya ja vam presentar el dia 1 de desembre la corresponent reclamació al Departament d’Ensenyament exigint el pagament immediat i amb efectes retroactius del 0,33% des de setembre de 2014. Si malgrat tot el Departament no respon o no fa efectiu el pagament d’aquestes quantitats, el nostre sindicat presentarà les denúncies corresponents.

Des de la FETE – UGT de Catalunya considerem molt greu que el Govern continuï agredint amb absoluta impunitat els més febles. A la retallada de sou i salari que ha patit el col·lectiu d’interins els darrers cursos, cal afegir ara el cop de gràcia: robar-los una part del sou impunement, admetre-ho i ni tan sols molestar-se a pagar-los els endarreriments. Davant d’aquest abús manifest i la mala fe del Departament, el nostre sindicat presentarà durant les properes hores una denúncia al Síndic de Greuges.