La Generalitat encara deu més de 2.000 milions d’euros als seus empleats

PALAU GENERALITAT -213KB-

La UGT de Catalunya convida la secretària d’Administració i Funció Pública, Meritxell Masó, a pagar el que deu abans de parlar d’avaluació i acompliment d’objectius

La Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya convida la secretària d’Administració i Funció Pública de la Generalitat de Catalunya, Meritxell Masó, a pagar els diners que encara deu als seus treballadors i treballadores abans d’endegar unilateralment un pla d’objectius i avaluació sistemàtica, tal com va anunciar aquest cap de setmana en declaracions a mitjans de comunicació.

La nostra organització considera un despropòsit que Masó anunciï un pla de reforma de l’administració catalana que busqui “incentivar i millorar” el desenvolupament laboral dels seus treballadors i treballadores quan encara els deu més de 2.000 milions d’euros en retribucions que han deixat de percebre des de 2012. Per aquesta raó, la FSP-UGT de Catalunya exigeix a Masó que digui quan i com volen retornar aquests diners, suspesos presumptament com a “mesura provisional”. Sens dubte, pagar a la plantilla el sou que li pertoca és la millor manera de tenir-la incentivada.

Des de la FSP-UGT de Catalunya entenem que aquest tipus d’anuncis van encaminats a dinamitar la negociació col·lectiva dels empleats públics, i que podria suposar aplicar un tracte de favor a determinades persones. Tanmateix, des de la UGT mai hem estat en contra de tractar l’avaluació dels treballadors i les treballadores de la funció pública, però entenem que ha de fer-se en el marc de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic -que en el Capítol II recull el Dret a la carrera professional i a la promoció interna, així com l’avaluació en l’acompliment de les funcions-, i sempre amb criteris objectius.

És per això que no té cap sentit intentar posar en marxa el desenvolupament d’aquest punt si no és negociat i consensuat i no té una partida pressupostària vinculada.