La Generalitat menteix quan afirma que els sindicats impedeixen les millores de flexibilitat per als empleats públics

Fa 30 hores que els delegats i delegades de la Mesa General de la Funció Pública romanen tancats a Empresa i Ocupació a l’espera de la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega

Els delegats i delegades de la UGT, CCOO i IAC presents a la Mesa General de Negociació de l’Administració de la Generalitat continuen tancats a les dependències del departament d’Empresa i Ocupació del carrer Sepúlveda, a l’espera que la vicepresidenta del govern i presidenta de la taula, Joana Ortega s’hi personi i s’avingui a negociar.

El tancament va iniciar-se ahir al migdia i continuarà, com a mínim, fins demà a les 18 hores, quan tindrà lloc la concentració d’empleats públics convocada per la Plataforma Sindical Unitària a la Plaaç Sant Jaume per exigir uns pressupostos socials i en contra de les retallades salarials.

CCOO, UGT i IAC denunciem que el Govern intenta dividir el personal de la Generalitat i enfrontar-li als sindicats. En aquest sentit, el Govern ha publicat a ATRI (la Intranet de la Generalitat) una nota informativa que acusa els sindicats d’impedir que s’apliquin millores de flexibilitats.
Paradoxalment, en aquest comunicat el Govern admet la seva manca de polítiques actives vers la funció pública i reconeix que les mesures estaven proposades des de fa temps pels sindicats (no pas per ells).

Per tant, denunciem que el Govern menteix quan afirma que els sindicats no volem aprovar aquestes millores i que intenta traspassar-nos la culpa, quan han estat ells els que sempre han donat un NO per resposta i ni tan sols s’ha preocupat de les mesures proposades, algunes d’elles plantejades pels sindicats des de fa un any.

Tanmateix, en cas de ser cert el que diu el Govern i els sindicats no volguéssim aplicar les mesures del Govern, tampoc caldria aplicar la retallada de la paga extra, que el govern sí ha fet unilateralment.