La Generalitat ofereix als seus empleats treballar la tarda del 29-S a canvi de lliurar la 1a tarda

generalitat

La Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya vol expressar la seva indignació per la instrucció 5/2010 que la Secretaria de Funció Pública ha comunicat a tots els departaments de la Generalitat, en la qual ofereix als seus treballadors i treballadores la possibilitat de treballar la tarda de la vaga general a canvi de lliurar la primera tarda laborable en horari no estival.

Un cop més, la secretària de Funció Pública ens sorprèn amb instruccions que recorden a temps passats i amb el més pur estil de piquet patronal, amagat amb falsos arguments com el de garantir el transport públic dels seus empleats i empleades.

I ara ens preguntem: ¿on era aquesta sensibilitat el dia de la nevada del passat mes de març? La secretària de Funció Pública va ser la màxima responsable a l’hora de no permetre cap flexibilitat als treballadors que els hi era materialment impossible arribar al seu lloc de treball. Malgrat la insistència sindical, la seva intolerància va ser absoluta.

I on era la seva sensibilitat amb els treballadors públics a l’hora d’aprovar el decret de retallada de sous? Perquè recordem que el Govern de la Generalitat va aprovar el decret de retallada més restrictiu de tot l’Estat.

Sembla evident que el que vol la Secretaria de Funció Pública és desincentivar la participació a la vaga general i l’assistència a les manifestacions de la tarda. Parlen de respecte al dret constitucional de vaga, però per la porta del darrera posen tots els mitjans per dinamitar-lo.