La Generalitat sanciona un caporal dels bombers per participar en un acte d’homenatge als companys morts en acte de servei

incendioA continuació us adjuntem la carta que els sindicats de Bombers UGT de Catalunya, CCOO i CATAC han enviat al president de la Generalitat, Artur Mas:

El 21 de juliol de cada any els Bombers de la Generalitat de Catalunya commemorem la mort de cinc companys a l’incendi d’Horta de Sant Joan del 2009 i per extensió a tots els bombers morts en acte de servei.

Els bombers de guàrdia d’arreu de Catalunya treuen els camions a les 12 hores en punt i fan sonar les sirenes durant un minut en senyal de dol i de record als nostres companys desapareguts en tan dramàtiques circumstàncies. Un record encara viu i sagnant agreujat per un sentiment d’injustícia.

Aquest passat 21 de juliol a Reus, a l’igual que a tots els parcs de Bombers de Catalunya, van complir amb orgull i emoció allò que fan cada any, commemorar els nostres companys a la Plaça de la Llibertat de Reus. Tot hauria quedat en un bonic i emotiu acte de no ser perquè el director general casualment va presenciar l’escena.

Ahir la Direcció General va comunicar al responsable del torn d’aquell dia una mesura cautelar de suspensió de tres mesos ampliable a sis per via executiva, és a dir, efectiva i sense dret previ a defensar-se, per incompliment de funcions.

Que el nostre director sancioni un company per aquest fet és un acte execrable, immoral i no digne d’un gestor responsable que per aplicar la seva llei amb principi d’equitat hauria de sancionar tots els bombers de Catalunya.

Els bombers entenem aquesta acció com un acte sense precedents de desconsideració i de manca de respecte a les víctimes, als familiars i als bombers en general, i una greu provocació en uns moments tan complicats.

Entenem la desconsideració d’un senyor que no té res a veure amb els bombers i que ha demostrat des del principi el seu menyspreu envers la professió, però no podem entendre la complicitat d’alguns tècnics, que haurien de compartir un sentiment col•lectiu inherent a la nostra professió.

Aquest fet culmina una curta però intensa etapa al capdavant del cos de Bombers carregada de decisions unilaterals, imposicions i greuges contra els treballadors. Hem suportat la seva ignorància, el seu totalitarisme i les seves mentides, però hem de dir prou a aquesta nova provocació que posa en perill un procés negociador, ara per ara impossible amb aquests interlocutors.

El passat 29 de maig el Parlament de Catalunya va instar la Direcció General a seure a negociar amb els sindicats de Bombers. També el 16 de setembre la Mesa Sectorial va instar a crear una comissió de treball per negociar uns nous acords. No solament no ens han cridat a negociar, sinó que s’han abocat a una persecució pròpia d’altres èpoques.

Els Bombers de la Generalitat de Catalunya declarem al director general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments, Ramón Parès, persona “non grata” i als responsables de les Subdireccions Generals de Recursos Humans, Tècnica i Operativa incapacitats per gestionar un col•lectiu que han maltractat, extorsionat i ofès greument.

Per tot això, demanem als responsables polítics que posin una mica de cordura, retirin de forma immediata i incondicional la sanció i es disculpin del que, sens dubte, ha estat una declaració de guerra irresponsable, indigna i de conseqüències imprevisibles.