La Generalitat tanca els centres de menors Montilivi i els Til•lers

La decisió suposarà la massificació d’altres centres i deixa enlaire el futur de 120 treballadors

Avui el director general de Justícia Juvenil de la Generalitat, Joaquim Clavaguera, s’ha reunit amb els sindicats per comunicar-los el tancament del Centre Educatiu Montilivi, a Girona, i del Centre Educatiu Els Til•lers, a Mollet del Vallès (Vallès Oriental), al•legant obres als centres i una disminució d’interns.

Justícia Juvenil ha decidit distribuir els menors interns a aquests centres en d’altres: 54 al CE Can Llupià (Barcelona), 14 al CE L’Alzina (Palau-Solità i Plegamans) i 7 al CE El Segre (Lleida). Quant al personal (uns 120 treballadors i treballadores), la Generalitat no sap com recol•locar-los.

La UGT de Catalunya vol mostrar la seva indignació pel tancament d’aquests dos centres de menors sense cap tipus de negociació amb els sindicats i sense cap raó de funcionament, únicament per criteris econòmics: la possible venda dels edificis, un al centre de Girona i l’altre al costat de l’Escola de Policia de Mollet del Vallès. La nostra organització nega la disminució d’interns que diu el Departament, en tot cas una petita reducció de les mesures cautelars, i denuncia que la proposta de redistribució que proposen suposarà la massificació dels altres centres. També ens preocupa el model educatiu que el Departament pensa fer servir en el tractament d’aquests joves, així com el futur de les plantilles del CE Montilivi i del CE Els Til•lers.