La Generalitat vol substituir treballadors per interns a les cuines de les presons de Barcelona

Des de la UGT de Catalunya recolzem la reinserció dels presos, però no a canvi de destruir llocs de treball

La Generalitat ha decidit que el Centre d’Iniciatives per a la Reinserció (CIRE) assumeixi les cuines dels centres penitenciaris de Barcelona, de manera que seran interns qui s’encarregaran de l’elaboració i la distribució dels aliments per a la resta de presos, mentre que únicament sortiran a subhasta pública les cafeteries per als funcionaris i funcionàries.

El fet que el plec de condicions de l’Administració només inclogui les cafeteries ha comportat que les dues empreses que s’han fet càrrec fins al moment de les cuines i les cafeteries, Serhs Food Area i Sodexo España, no es presentin a concurs, ja que assumir només aquest servei és deficitari. Amb aquesta decisió perilla la feina de 50 treballadors i treballadores externs.

Des de la UGT de Catalunya recolzem la reinserció social i laboral dels presos, però no a canvi de destruir llocs de treball, i en aquest cas denuncien que l’objectiu de l’Administració és retallar despeses amb la substitució de treballadors per interns.