La inspecció de treball crida El Corte Inglés i el secretari general de comerç de la UGT

La inspecció de treball crida El Corte Inglés i el secretari general de comerç de la UGT de Catalunya arran de les diverses denúncies efectuades pel sindicat

Arran de diferents denúncies interposades per delegats de la UGT de Catalunya a El Corte Inglés, la Inspecció de Treball ha convocat pel proper dijous, 3 de maig, al Secretari General de la Federació de Comerç, Hosteleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya, Òscar López, i a un representant dels grans magatzems.

La citació respon a dues de les moltes denúncies que la UGT ha formulat contra El Corte Inglés, concretament a una que va presentar per persecució sindical a una delegada, i l'altra per incompliment del Conveni Col·lectiu.

En el primer cas, la UGT va denunciar l'empresa per vulnerar greument la llibertat sindical dels seus representants a El Corte Inglés, concretament pel cas d'una treballadora que realitzava la feina al departament Territorio Vaquero, a la quarta planta dels grans magatzems de Plaça de Catalunya. Des que va abandonar la seva militància a un altre sindicat per a passar a formar part de la UGT de Catalunya, la treballadora ha patit un assetjament sindical i professional constant.

La segona denúncia per la qual la Inspecció de Treball ha citat les dues parts és per vulneració del conveni col·lectiu dels empleats de Grans Magatzems, i per l'incompliment del contractes laborals establerts. Segons recull el conveni, aquest personal d'El Corte Inglés han de disposar del seu calendari laboral en el primer trimestre de l'any, i aquest ha d'incloure els diumenges i festius d'obertura comercial en què el personal està obligat a treballar. El conveni, però, redueix aquests dies a un 70% dels dies d'obertura autoritzada. És a dir, que si a Catalunya es permet l'obertura de 8 festius l'any, l'empleat no pot treballar-ne més de 6.  No obstant això, El Corte Inglés, sense informar als representants dels treballadors, va fer treballar en diumenges i festius a empleats que tenen contracte de dilluns a dissabte d'obertura comercial durant el mes de desembre de 2006 i de gener de 2007.

L'actitud de l'empresa vulnera les normes bàsiques de compliments dels acords signats, tant en el Conveni Col·lectiu com per les normes laborals d'aplicació.