La Inspecció de Treball dona la raó a la UGT de Catalunya i multa el MWC

La UGT de Catalunya va denunciar el passat mes de febrer ofertes de feina fraudulentes, discriminatòries i sexistes durant la celebració del Mobile World Congress, després d’analitzar les ofertes de treball que es publicaven en diferents agències de contractació de personal (en aquest enllaç podeu consultar l’Informe).

Les denúncies interposades feien referència a ofertes fraudulentes que es publicitaven en portals telemàtics incloent requeriments discriminatoris sexistes, i en algun cas fins i tot vexatoris.

Segons la resolució que ens ha fet arribar la Inspecció de Treball, es va portar a terme una actuació inspectora a les empreses que gestionen els portals d’internet on apareixien les ofertes de feina i també es van personar al recinte on es celebrava el MWC i van poder constatar els fets que denunciàvem.

L’òrgan inspector sanciona per infracció molt greu i per vulneració del dret a la igualtat i a la no discriminació per raó de sexe 6 de les empreses denunciades; i per discriminació en l’accés al treball i també per incompliment en matèria de temps de treball i per deficiències en les avaluacions de riscos laborals i per falta d’entrega d’equips de protecció individual, 1 empresa denunciada.

Des de la UGT de Catalunya ens satisfà el contingut de la resolució emesa per la Inspecció de Treball i ens esperona a seguir lluitant per aconseguir un mercat de treball lliure de discriminacions i sexismes.

Des del nostre sindicat continuem denunciant l’opacitat dels mecanismes d’intermediació i la falta de control sobre les ofertes de treball que es publiquen en portals telemàtics i n’exigim la regulació i la transparència amb uns mínims requisits que incloguin: salari, contractació, horari, experiència i formació, i en què no aparegui cap signe de discriminació per raó de sexe.