La justícia dóna la raó al treballador de Caixabank destituït per fer vaga el 29S

cartell 14N catalaEl Tribunal Suprem reconeix “l’existència de vulneració dels seus drets de llibertat sindical, vaga i igualtat” i condemna l’entitat a restituir-lo en el càrrec i a pagar-li una indemnització de 3.000€

El Tribunal Suprem ha donat la raó a un treballador de CaixaBank, delegat de la UGT, que va ser destituït del seu càrrec per vaga en la convocatòria general del 29 de setembre  de 2010.

El 29-S el treballador, director de Banca Privada de Sevilla, va secundar la vaga general convocada per UGT i CCOO, la qual cosa li va suposar, al desembre del 2010, el seu cessament en el càrrec, arran d’un informe negatiu que li va fer la seva cap, la directora del Centre de Banca Privada de Sevilla.

El treballador i delegat de la UGT, conscient que no hi havia motius professionals perquè la seva cap el volgués destituir, va recórrer a la justícia per denunciar un comportament de la seva superior, que atemptava contra els seus drets fonamentals. Dos anys després, esgotades totes les vies de recurs per part de l’entitat, el Tribunal Suprem reconeix en ferm la sentència, que dicta “l’existència de vulneració dels seus drets de llibertat sindical, vaga i igualtat”.

La sentència reconeix que la decisió empresarial de cessament del treballador en el càrrec de director de Banca Privada “es relaciona exclusivament amb l’exercici del dret constitucionalment protegit” de vaga, i el declara nul. Així mateix condemna l’entitat a restituir-lo en el seu càrrec amb efectes econòmics des del dia del cessament i a pagar-li una indemnització de 3.000 euros  per danys morals.

Des de la UGT, però, creiem que la direcció de l’entitat ha de prendre mesures perquè això no torni a passar en una entitat com CaixaBank, que lluny de promoure aquest tipus de comportaments, es destaca pels seus valors socials i per l’absolut respecte als drets fonamentals  de les persones.

Per això, des de la UGT hem exigit a la direcció de CaixaBank que la directora del centre de Banca Privada de Sevilla, causant d’aquest greuge al treballador i a la imatge de l’entitat, no continuï en l’actual càrrec ni torni a ocupar un lloc amb responsabilitats sobre persones dins de CaixaBank.