La Mesa sectorial dels mitjans de comunicació demana mesures contra la crisi

cameraLa Iniciativa crea un document amb propostes  per evitar la destrucció de més llocs de treball en el món comunicatiu

La Plataforma en defensa dels mitjans de comunicació social, integrada per la UGT, CCOO, SPC, Upif Sindicat de la imatge pel Col·legi de Periodistes de Catalunya i el de l’Audiovisual va crear la Mesa de Sectorial dels Mitjans de Comunicació. Aquesta Mesa és la primera iniciativa que s’ha fet en tot l’estat en la que hi ha participat tots els actors implicats en el món de la comunicació a Catalunya i que han aconseguit no només trobar-se per analitzar la situació, sinó subscriure un document conjunt que assumeix la seva integritat.

La Mesa Sectorial dels Mitjans de Comunicació, en la que estan implicades 45 entitats del sector, ha aprovat per unanimitat un document que conté més d’una quarantena de mesures per minimitzar l’impacta de la crisi econòmica en els diferents sectors de la comunicació. Aquest procés és la culminació de més de sis mesos de treball en que hi han participat mig centenar de persones de diferents àmbits –col·legis professionals, sindicats, universitats, associacions professionals, administració – on s’ha fet una anàlisi de la situació actual del sector i de les mesures que s’haurien d’implementar per a millorar la viabilitat de les empreses i evitar la destrucció de més llocs de treball.

Les mesures incideixen en les qüestions relatives a aspectes com la política industrial, la fiscalitat, l’ocupació, el marc laboral, la formació, la política de subvencions i publicitat, el dret a la informació o l’impacta de la tecnologia. Unes conclusions que es presentaran en un acte públic durant el mes de maig i que servirà per ratificar el document i fer-lo arribar a les diferents instàncies vinculades amb el sector de la comunicació.