La patronal de les ambulàncies es vol despenjar del conveni col·lectiu

ambulancia
Els treballadors i treballadores del sector es concentraran dimecres vinent davant del Parlament de 9.30 a 14 hores

La UGT de Catalunya, la CONC i la USOC han convocat els treballadors i les treballadores del sector d’ambulàncies a una concentració-xiulada davant del Parlament el proper dia 1 de juny per denunciar la intenció de la patronal ACEA de despenjar-se del conveni col·lectiu.

Al conveni signat els treballadors del sector renunciaven a l’augment de l’IPC durant el primer i segon any, i a més se’ls aplicava un descompte del 2,5% en la massa salarial fins al juny del 2011, quan la mesura es donaria per finalitzada i automàticament s’obriria la taula negociadora per a la possible devolució del 2,5% descomptat, en base a una hipotètica pujada de tarifes.

La plantilla va acceptar aquest esforç després d’una dura negociació, ja que si bé l’aplicació del decret que instava a la reducció d’un 5% de la massa salarial no els era d’aplicació sobre la base de la llei, la Generalitat els va sol·licitar un acte de responsabilitat davant d’una situació econòmica greu.

Malgrat el sacrifici i l’acord, a la reunió de la Comissió Paritària del passat 9 de maig la patronal ACEA va comunicar als sindicats:

“que les circumstàncies actuals podrien possibilitar l’incompliment del que es preveu a la disposició transitòria primera, és a dir, la recuperació del descompte del 2,5%, ni previsiblement de les pujades del mes febrer dels anys 2012 i 2013, en què estava previst que es revisessin el valors amb l’IPC estatal real de cadascun d’aquests anys, ni l’avançament de l’1% a compte en els moments prèviament acordats”.

Després de diverses reunions amb els partits polítics i la direcció de Catsalut per traslladar-los que ACEA insisteix en què siguin els treballadors qui paguin qualsevol reducció dels beneficis, la plantilla ha decidit mobilitzar-se contra el possible despenjament del conveni col·lectiu.

Concentració treballadors sector ambulàncies

DIA: dimecres, 1 de juny de 2011
HORA: de 9.30 a 14 hores
LLOC: davant del Parlament de Catalunya.