La patronal del camp proposa que els treballadors temporers cobrin només 0,077 euros per hora més aquest any

La UGT i CCOO iniciaran mobilitzacions si la patronal no abandona la seva proposta irrisòria en les negociacions del conveni agropecuari de Catalunya

La UGT de Catalunya denuncia la proposta irrisòria presentada per la patronal del camp de Catalunya durant la sisena reunió de la comissió negociadora del conveni agropecuari de Catalunya celebrada ahir, 12 de juny.

Durant aquesta reunió la patronal va traslladar com a proposta definitiva i inamovible un conveni de tres anys de vigència, sense clàusula de revisió, amb increments de l’1,25% per al 2018, l’1,5% per al 2019 i l’1,75% per al 2020. En definitiva, la proposta de la patronal suposa un increment de 0,077 euros/hora per enguany; 0,093 euros/hora per al 2019; i 0,11 euros/hora per al 2020, per als treballadors i treballadores temporers.

La part social ha fet dues propostes d’increment salarial:

• Increment salarial de 2,25% per al 2018, 2,50% per al 2019 i 2,75% per al 2020, condicionada a què hi hagi revisió salarial al termini del conveni.
  • Increment salarial de 2,25% per al 2018, 2,25% per al 2019 i 2,25% per al 2020, condicionada a clàusula de revisió salarial anual i amb efectes retroactius.

La UGT considera que la patronal vol perpetuar els serfs de la gleva en ple segle XXI amb una proposta que arriba en un moment en què hi ha treballadors temporers dormint als carrers de diferents poblacions de Lleida.

El nostre sindicat i CCOO hem decidit fer assemblees per denunciar aquesta situació i estem considerant la possibilitat de convocar diverses mobilitzacions per combatre aquest abús.

Actualment al camp català uns 30.000 treballadors i treballadores.