La patronal gironina del transport rebutja de nou adherir-se a l’acord per a la pròrroga dels convenis

Calsina CarreAvui, convocats per la Comissió de Convenis Col·lectius del Consell de Relacions Laborals, els sindicats UGT i CCOO i la patronal gironina del transport ASETRANS ens hem reunit amb la subdirectora de Relacions Laborals del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Àngels Cuadrada, a Barcelona.

A la reunió, totes les persones de les organitzacions representades al Consell (UGT, CCOO, Foment i Pimec) remarquen la importància estratègica del sector del transport de mercaderies per carretera i les dificultats que està tenint la negociació del conveni provincial de Girona. Manifesten que amb l’adhesió a l’Acord per al suport i acompanyament als processos de negociació col·lectiva en ultraactivitat signat el passat 18 de juny, que parteix de la voluntarietat, es pretén oferir el recolzament i l’estabilitat necessària que pugui facilitar les negociacions entre les parts, a fi d’arribar a la resolució del bloqueig que s’ha produït en la negociació d’aquest conveni col·lectiu.

La representació de la part social gironina (UGT i CCOO) a la mesa negociadora del conveni hem reiterat la voluntat d’adhesió al protocol amb l’objectiu d’una negociació activa del conveni col·lectiu i això malgrat el nostre convenciment que, en virtut de la disposició addicional quarta del conveni col·lectiu provincial, aquest no està afectat per la fi de la ultraactivitat com pretén la patronal.

Per la seva banda, la representació patronal a la mesa negociadora del conveni (ASETRANS) exposa la voluntat de continuar negociant per arribar a un acord satisfactori, malgrat que no considera necessària l’adhesió al protocol esmentat anteriorment.

La patronal ha estat replicada pels sindicats, remarcant la mala fe negociadora d’aquesta, atès que no s’havia reunit en mesa negociadora des del 20 de gener d’enguany i que no havia acceptat cap de les propostes de mediació presentades en les darreres setmanes tant des de l’Administració com des dels sindicats, I que pretendre negociar ara, quan ells interpreten que no hi ha conveni, n’és la mostra més evident.

Des de la UGT s’ha volgut fer constar expressament que la desregulació del sector legalitzarà la competència deslleial de la que tradicionalment s’ha queixat la patronal i que en patiran les conseqüències tant les empreses com els treballadors, que fins ara tenien el paraigües del conveni col·lectiu.

Finalment, el representant de la patronal, Carlos Palacio, ha rebutjat per enèsima vegada la adhesió a l’Acord per al suport i acompanyament als processos de negociació col·lectiva en ultraactivitat.