La planta de Schott Ibérica de Sant Adrià de Besòs tancarà al desembre

schott

La plantilla rebrà una indemnització en dos trams: 40 dies per any treballat amb un màxim de 42 mensualitats fins a febrer de 2012, i 33 dies amb un màxim de 24 mensualitats fins a la data d’extinció

Ahir a la nit es va arribar a un preacord, en base a la proposta mediadora de l’Administració, per al tancament de la fàbrica de Schoot Ibérica a Sant Adrià de Besòs, que suposarà l’acomiadament dels 112 treballadors i treballadores. El preacord ha estat ratificat per la plantilla en assemblea aquest matí: dels 104 treballadors que hi han votat, 102 s’han expressat a favor i 2 en contra.

El tancament de la planta es farà en dues fases. La primera, fins al 31 de juliol, en què s’acomiadaran 45 treballadors; i la segona, fins al 31 de desembre, en què es liquidarà l’empresa i es rescindiran la resta de contractes. Tindran prioritat de permanència fins a finals d’any els treballadors a partir de 54 anys.

La plantilla rebrà una indemnització en dos trams: 40 dies per any treballat amb un màxim de 42 mensualitats fins a febrer de 2012, i 33 dies per any treballat amb un màxim de 24 mensualitats de febrer de 2012 fins a la data d’extinció. A més, els treballadors i les treballadores rebran una indemnització lineal de 250 euros per any complet treballat. S’ha establert un topall màxim indemnitzatori de 200.000 euros i un mínim de 8.000 euros.

L’empresa ha ofert 30 llocs de treball a Alemanya i Suïssa. Els treballadors que hi vulguin marxar tindran durant sis mesos dret de retorn amb la indemnització total.

Schoot Ibérica es dedica a la fabricació i comercialització de tubs de vidre per a ús farmacèutic.