La plantilla d’Abantia desconvoca la vaga de demà a l’espera de la reunió de dijous amb la direcció

abantiaEl comitè exigeix conèixer el pla de reducció de plantilla presentat pel possible comprador i el pagament de les nòmines endarrerides

El comitè d’empresa d’Abantia ha desconvocat la vaga prevista per a demà, així com la concentració a la porta de les instal·lacions de l’empresa a Sant Boi de Llobregat, a sol·licitud de la Inspecció de Treball. Es tracta d’una mostra de bona fe de cara a la reunió amb la direcció de l’empresa convocada per la Inspecció el proper dijous, 18 de febrer. En funció de l’actitud que mostri l’empresa dijous, el comitè tornarà a convocar mobilitzacions.

El grup d’enginyeria aplicada Abantia ha presentat concurs de creditors i el comitè exigeix conèixer el pla de reducció de plantilla presentat per la possible companyia compradora, que preveu quedar-se només amb el 70% del negoci i de la plantilla. La mesura suposaria l’acomiadament de més de 300 treballadors de la plantilla, formada actualment per unes 2.000 persones.

A més, els treballadors i les treballadores tenen pendent el cobrament de mitja nòmina del mes de desembre i de la totalitat de la nòmina de gener.