La plantilla d’AGBAR es mobilitza contra l’acomiadament de 4 treballadors

agbar-concentracio
El Comitè Intercentres d’Aigües de Barcelona i les Seccions Sindicals que l’integren, ATAB-USO, UGT, CCOO i CGT, han convocat avui una vaga consistent en una aturada de 3 hores per torn de treball.

El desencadenant del conflicte ha estat la decisió arbitrària de la direcció de la Companyia d’incomplir el Conveni Col·lectiu acomiadant 4 treballadors de manera injustificada i il·legal. Tot això, després d’haver aconseguit un acord el passat 2010 per a l’aplicació d’un ERO a l’empresa que suposa la disminució de la plantilla en 194 llocs de treball a través de prejubilacions i baixes incentivades voluntàries i  en el qual es fixa un nombre mínim de plantilla. Tenint encara obert l’expedient, la direcció vulnera els pactes assolits.

L’Administració a través de les prestacions d’atur ha subvencionat amb més de 4,5 milions d’Euros la reestructuració d’Aigües de Barcelona a través de l’ERO, a canvi de garantir l’estabilitat en l’ocupació. Una vegada aconseguit el seu objectiu, en una clara violació dels acords signats, l’empresa ha acomiadat a quatre treballadors.

Aquest matí els treballadors s’han concentrat davant de la Torre Agbar i més tard davant del Consolat de França a Barcelona (l’accionista majoritari d’Aigües de Barcelona és l’empresa francesa GDF-Suez).