La plantilla de Bacardi inicia les mobilitzacions contra el tancament amb una manifestació a Mollet i una vaga de 24 hores

MOLLET DEL VALLES 11 02 2016 EMPRESA BACARDI HOY SE REUNE SU COMITE Y LA DIRECCION Y SE ANUNCIAN MEDIDAS FOTO JOSEP GARCIA

Demà, 25 de febrer, a les 17.30h, repartiran octavetes en quatre idiomes a la Terminal 1 de l’Aeroport del Prat als assistents al MWC

La plantilla de Bacardi iniciarà la setmana vinent un calendari de mobilitzacions contra el tancament de la planta de Mollet del Vallès (Vallès Oriental), però s’ha decidit en assemblea fer alguns canvis. Així, el proper dilluns, 29 de febrer, els treballadors i les treballadores marxaran a partir de les 17.30 hores des de la fàbrica fins a l’Ajuntament de Mollet, i dimarts, 1 de març, es farà vaga de 24 hores.

I us recordem que demà, 25 de febrer, últim dia del Mobile World Congress, es concentraran a la Terminal 1 de l’Aeroport del Prat (17.30 hores) per repartir octavetes en quatre idiomes on s’informarà els visitants al certamen del tancament de la planta i de les reivindicacions dels treballadors de la planta: la retirada de l’ERO i la presentació d’un pla de viabilitat del centre i el manteniment dels llocs de treball.

La direcció de Barcardi ha anunciat la seva intenció de tancar les instal·lacions productives i d’embotellament del seu centre de Mollet i traslladar-ne la producció a Itàlia, que suposa l’acomiadament de 82 treballadors i treballadores.

L’empresa ha adduït causes organitzatives i productives, però la UGT de Catalunya ha rebutjat el tancament i l’ERO perquè considerem que no està justificat en la documentació presentada, ja que la direcció de Bacardi només ha mostrat comparatives de la planta de Mollet amb la planta d’Itàlia, però no amb la d’Alemanya i França. Aquest expedient només és possible gràcies a la reforma laboral del PP, ja que ho passaria cap autorització de l’administració.

A més, ens preocupen els 201 treballadors restants, d’oficines, perquè l’empresa no planteja cap pla que faci viable el futur del centre de treball.