La plantilla de BIC Graphic tornarà a la vaga aquest divendres, 14 de maig, contra l’ERO injustificat per acomiadar 52 persones

El comitè d’empresa de BIC Graphic Europe, amb majoria absoluta de la UGT FICA, ha convocat per a aquest divendres, 14 de maig, una nova vaga de 24 hores per rebutjar l’ERO presentat per la companyia i amb el qual pretén acomiadar 52 persones de la planta de Tarragona.

En la reunió mantinguda el 5 de maig, la direcció va dir que entraria a valorar la proposta realitzada per la part social, sense extincions forçoses i fent voluntària qualsevol amortització de lloc de treball. En aquest sentit vam proposar la retirada de l’ERO per explorar les possibilitats de baixes incentivades, la presentació d’un ERTO i l’estudi de vies de reestructuració per garantir la viabilitat de l’empresa. Ara sabem que aquest posicionament era només una cortina de fum per evitar la vaga del dia 6. La proposta última de la direcció ens aboca al conflicte: extinció de 52 llocs de treball amb una indemnització equivalent a la indemnització per causes objectives, complementada fins al 60% de la diferència entre l’acomiadament objectiu i l’acomiadament improcedent, per als acomiadaments forçosos, i de fins al 80% en el cas del personal que s’hi adscrigui voluntàriament.

La secció sindical de la UGT rebutgem la proposta plantejada.  Des de la secció sindical de la UGT seguim insistint en què les causes presentades per l’empresa no justifiquen la mesura que pretén aplicar. Qualsevol apropament del posicionament passa per reconèixer les condicions de l’ERO del 2017, i que les sortides siguin voluntàries i no forçoses.