La plantilla de BTV farà vaga aquesta tarda durant el pregó de la Mercè

btvLes retallades i congelacions de sou que l’Ajuntament de Barcelona ha aplicat als treballadors en tres anys els han fet perdre fins al 19% del poder adquisitiu

La plantilla de BTV, subcontractada a través d’una productora del grup Lavínia –prop de 200 treballadors i treballadores-, han convocat una vaga parcial aquest divendres, de 18 a 22 hores, coincidint amb el pregó de les Festes de la Mercè, que per primera vegada en 17 anys no s’emetrà en directe per Barcelona Televisió. La convocatòria afecta també els equips del web BTVNotícies.cat i la ràdio Barcelona FM.

El motiu de la vaga és que la plantilla té els sous retallats entre el 4,5% i el 10% des del gener de 2013. Van acceptar aquesta retallada a canvi que no acomiadessin set companys. L’excusa va ser la situació de crisi econòmica, però finalment l’Ajuntament de Barcelona va tancar l’exercici amb un superàvit de 139,3 milions d’euros. A més, entre els anys 2010 i 2012, els treballadors i les treballadores ja van tenir els sous congelats, sense cap actualització de l’IPC. Les retallades i congelacions de sou han fet que en tres anys hagin perdut fins al 19% del seu poder adquisitiu.

La plantilla ha adoptat aquestes mesures de pressió perquè, fins al moment, ha estat impossible posar-­se d’acord ni amb l’empresa BCN Audiovisual SLU (la productora del grup Lavínia) ni amb ICB (la societat municipal de la que depenen) ni amb l’Ajuntament per acabar amb aquesta situació. L’actual model de gestió de la plantilla de BTV fa que depenguin d’aquestes tres instàncies i que, després de 20 anys funcionant, continuïn amb contractes laborals per obra o servei determinat.

Els treballadors i les treballadores també faran palesa la seva queixa aquest divendres a partir de les 18 hores a la Plaça de Sant Jaume fins a la celebració del Toc d’Inici de les Festes de la Mercè, on acudirem amb samarretes i globus vermells.

La plantilla vol demanar disculpes a la pregonera de la Mercè d’aquest any, l’activista social Núria Gispert, i a totes les colles que participen al seguici de cultura popular que obre les Festes de la Mercè per no fer la retransmissió en directe. Els treballadors i les treballadores volen seguir treballant per a ells i per a tota la ciutadania de Barcelona, però no volen fer-ho en la precarietat actual i demanen recuperar els sous que se’ls van retallar de forma totalment injustificada.