La plantilla de BTV no vol que la creació de la nova ràdio es faci a qualsevol preu

btvAbans cal concretar la distribució de tasques i recuperar el poder adquisitiu perdut en els darrers anys

Els treballadors i les treballadores de BCN Audiovisual, l’empresa del grup Lavínia que gestiona BTV i ara també la ràdio BFM, han rebut positivament la creació del nou mitjà, que generarà llocs de treball i consolidarà el projecte dels mitjans públics de la ciutat.

Ara bé, tot i voler facilitar la posada en marxa d’aquesta ràdio, la plantilla no vol que aquesta implementació sigui a qualsevol preu. En primer lloc, perquè molts departaments estan funcionant ja al límit de les seves possibilitats per fer una bona feina tant en televisió com a Internet. D’altra banda, l’empresa necessita modificar tots els contractes per incloure-hi que els treballadors de BTV presten, a més, serveis per a Barcelona FM. Des de la UGT de Catalunya i el Comitè d’Empresa entenem que es tracta d’una modificació substancial, concretament de la clàusula primera que defineix l’objecte del contracte. El Comitè va decidir sotmetre aquesta consideració a l’assemblea, que ha decidit per unanimitat no signar cap document amb la modificació contractual per incloure la prestació de serveis a l’emissora BFM, a l’espera de concretar la distribució de tasques que implicarà la ràdio per al personal actual de BTV i també fins que no es negocïi la recuperació del poder adquisitiu perdut els darrers anys amb les congelacions i la retallada de 2013.

La plantilla de BCN Audiovisual treballa per segon any consecutiu amb el sou retallat, després de 3 anys sense actualitzar-lo amb l’IPC. El Contracte-Programa 2014-2017 que està a punt d’aprovar l’Ajuntament no preveu el pressupost per recuperar aquestes retallades.