La plantilla de ceràmiques del Foix (ROCA), en vaga indefinida per l’ERO per acomiadar 125 treballadors

rocaEl comitè demana la intervenció del president de la Generalitat per evitar el desmantellament de la indústria del gres a Catalunya

Ahir el comitè d’empresa de la planta de Ceràmiques del Foix (filial de Roca) a Santa Margarida i el Monjos (Alt Penedès) es va reunir amb la Comissió d’Empresa i Ocupació del Parlament de Catalunya. Allà, els sindicats van demanar la intervenció del president de la Generalitat, Artur Mas, per evitar la deslocalització de la producció i l’acomiadament de 125 treballadors i treballadores. Fa pocs mesos, en la seva visita al Brasil amb empresaris catalans, Mas va posar Roca com a exemple d’empresa familiar catalana.

La UGT de Catalunya rebutja l’ERO anunciat el passat 20 d’octubre pel grup Roca Sanitari i que suposarà l’acomiadament de 125 dels 178 treballadors de la seva planta del Penedès. Els acomiadaments es produiran a les àrees de producció i logística, mantenint-se les àrees d’administració, comercial, màrqueting i direcció. Des del nostre sindicat denunciem que la direcció de Roca vol deslocalitzar la seva producció per endur-se-la a la planta de Castelló, el que suposarà desmantellar la indústria del gres (ceràmica plana) a casa nostra.
A més, des de la UGT de Catalunya considerem insuficients les indemnitzacions que la direcció ha plantejat durant el període de consultes, que finalitza el proper dia 20 d’octubre (30 dies per any treballat, amb un màxim de 18 mensualitats).

Davant la intransigència, la supèrbia i la manca de responsabilitat social de la direcció, els treballadors mantenen la vaga indefinida que van començar ahir, amb un seguiment del 100% de la plantilla.