La plantilla de Comesa demana implicació al govern central i català per evitar el tancament

factoria-automovil-1

La plantilla de Comesa s’ha manifestat aquest matí a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona i el comitè d’empresa ha lliurat a la Generalitat un manifest rebutjant el tancament de la planta de la Zona Franca, on treballen 277 persones.

Els treballadors no estan d’acord amb les raons que argumenta la direcció de Comesa per al tancament (causes econòmiques, de formació i d’adequació de la planta a nous projectes) i consideren que es tracta clarament d’una deslocalització, després d’haver rebut ajudes per part del govern central i de la Generalitat.

Des de la UGT de Catalunya no entenem la decisió de tancament, ja que no hi ha motius objectius de manca de competitivitat de la planta catalana. En canvi, considerem que en el fons hi ha una decisió política de certs països i multinacionals de centralitzar produccions sense tenir en compte els costos logístics, la productivitat i la flexibilitat, ja que això faria de Comesa una de les plantes més punteres del grup Fiat.

Per tant, des del nostre sindicat exigim als governs i als partits polítics que s’impliquin i apostin pel manteniment de la capacitat industrial de Comesa. No deixarem de denunciar els abusos de les multinacionals -no només amb Comesa, sinó amb el conjunt de la societat- que fan i desfan sense cap criteri social i destruint centenars de llocs de treball.

El proper divendres, 12 de novembre, el comitè d’empresa de Comesa es reunirà a Madrid amb representants del Ministeri d’Indústria per explicar la situació que viu la planta barcelonina i exigir la implicació de l’administració i el respecte de la multinacional Fiat.