La plantilla de COMESA ratifica el principi d’acord per majoria absoluta

La participació en el referèndum ha estat del 86% de la plantilla

Aquest matí, els treballadors i treballadores de Comesa han ratificat per majoria absoluta el principi d’acord al qual es va arribar la setmana passada, amb un 94,85% de vots a favor. La participació en el referèndum ha estat del 86% de la plantilla, de manera que han votat 233  persones (221 vots a favor, 7 en contra i 5 en blanc). Després d’aquesta ratificació, en els propers dies es procedirà a registrar l’acord a l’Administració.

La MCA-UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya valoren positivament la responsabilitat i l’esforç negociador i de mobilització que han fet els treballadors i treballadores de Comesa durant tot el procés, que ha permès aconseguir les millors condicions possibles en la consecució d’aquest acord, que avui han ratificat.

La UGT i la CONC lamentem rebutgem la decisió de tancament de la multinacional, que ha incomplert els compromisos industrials adquirits i no ha donat opcions per garantir la continuïtat de l’activitat productiva i dels llocs de treball de Comesa, i la manca de polítiques actives per part de les administracions, tant autonòmica com central, per defensar i impulsar el teixit industrial del nostre país, com exemplifica el cas de Comesa.