La plantilla de Correos farà demà aturades de dues hores per torn i concentracions contra el desmantellament i la precarització del servei públic postal

UGT, CCOO i CSIF, sindicats que sumen el 85% de la representació dels treballadors i les treballadores de Correos, han convocat per a demà dijous, 7 de juny, una vaga general a tot l’Estat de 2 hores d’aturada que aniran acompanyades de concentracionsi manifestacions. Serà el punt de partida d’un calendari de mobilitzacions que s’intensificarà els propers mesos amb la convocatòria de tres vagues generals a final d’any si no s’atenen les seves reivindicacions.

Les aturades seran les dues darreres hores de servei, per als torns de matí i de nit, i les dues primeres hores de servei per al torn de tarda.

Pel que fa a les concentracions a Catalunya, aquestes es faran a les capitals de província:

• Barcelona, concentració a les 13.30 h a 14.30 h davant la Delegació d’Hisenda (plaça Letamendi, 13-23).
  • Tarragona, concentració de les 13.30 h a les 15 h davant la Subdelegació del Govern.
  • Lleida, concentració de 13 h a 15 h davant la subdelegació del govern (Plaça de la Pau, 1).
  • Girona, concentració de 13 a 15 h a l’oficina principal de Correos (Avgda. Ramon Folch i Torres, 2)

Les organitzacions sindicals pretenen en aquesta jornada reivindicativa fer visible el conflicte de l’empresa pública més gran de l’Estat al nou govern perquè, quan es constitueixi, adopti de forma immediata les mesures que acabin amb l’atac sistemàtic a Correos basat en la implantació de la precarització i el desmantellament de l’empresa pública amb unes retallades pressupostàries sense precedents -180 milions d’euros els anys 2017 i 2018-, un dèficit històric -225 milions d’euros-, i la congelació del Conveni Col·lectiu i Acord des de fa més de quatre anys.

Les organitzacions sindicals han assenyalat que mentre que no hi hagi solucions a la situació insostenible de Correos, hi haurà conflicte i mobilitzacions.