La plantilla de FCC Construcción considera desproporcionat el nombre d’acomiadaments anunciat i exigeix mesures no traumàtiques

constructL’assemblea de treballadors i treballdores de FCC Construcción a Catalunya ha manifestat la seva absoluta disconformitat amb la decisió de l’empresa de presentar un ERO per acomiadar 1.143 treballadros dels 3.820 que conformen la plantilla. A Catalunya, l’afectació de l’ERO és de 187 treballadors sobre un total de 350.

Considerem que el nombre d’acomiadaments és del tot desproporcionat, més si tenim en compte que en els darrers anys la plantilla de FCC ja s’ha vist reduïda en un 30% a l’Estat. A Catalunya, en els darrers dos anys la plantilla s’ha reduït a la meitat. Un nombre d’acomiadaments que la direcció de l’empresa no ha justificat ni explicat amb coherència.

Durant l’assemblea, els treballadors i les treballadores de FCC Construcción han exigit que es redueixi el nombre d’afectats i que es busquin les mesures adients per pal·liar els efectes de l’ERO: prejubilacions, recol·locacions en obres a l’estranger o en altres empreses del grup, suspensions temporals de contractes a l’espera de l’inici d’obres, política salarial de l’empresa, bossa de treball interna, jubilacions parcials, etc.

Tanmateix, s’ha decidit estudiar mesures de pressió i de mobilització.

Dimarts 9 i dimecres 10 d’abril se celebrarà la segona reunió de la comissió negociadora.