La plantilla de Ficosa electronics es manifesta per exigir la retirada de l’ERO temporal

A la reunió mantinguda aquest matí al Departament de Treball, la direcció del Grup Ficosa ha plantejat una sèrie de condicions per al manteniment de les plantes de Rubí i de Viladecavalls. D’una banda, inaplicació dels acords salarials; d’altra banda, el trasllat sense compensacions de la plantilla de Rubí a la planta de Viladecavalls (això suposa l’incompliment de l’acord signat el 2009 pel qual la direcció garantia els llocs de treball a Rubí durant 5 anys); i a més, Ficosa ha plantejat un ERO de suspensió per a la plantilla de Viladecavalls (Ficosa Electronics, antiga Sony) que s’aplicaria a partir de gener del 2012, incomplint també amb l’acord signat fa un any amb el comitè d’aquesta planta.
La UGT de Catalunya considera que la presentació d’un expedient i l’amenaça de treure la producció de Rubí fora de l’Estat espanyol no és una bona manera d’iniciar una negociació. Per al nostre sindicat la prioritat és el manteniment dels llocs de treball i les negociacions han de basar-se en aquesta garantia per part de l’empresa i de l’administració.
De moment, aquest matí s’ha acordat que la direcció de Ficosa negociarà amb cada comitè d’empresa les particularitats i necessitats de cada centre de treball. L’acord recull així la demanda del nostre sindicat, que plantejava que una negociació global d’aspectes particulars de cada centre no era operativa, i s’havia d’efectuar de manera individual a cada centre. Aquestes reunions seran setmanals.
D’altra banda, també s’ha acordat la creació d’una comissió intercentres que farà un seguiment mensual d’aquestes reunions, i que estarà tutelada pel Departament d’Empresa i Ocupació. Aquest procés tindrà una durada màxima de tres mesos i la propera reunió serà el dia 24 d’octubre.
Des de la UGT de Catalunya, més enllà dels punts particulars de cada centre, exigirem el futur industrial del grup Ficosa quant a productes, produccions, inversions i plantilles.
ficosa

El comitè denuncia l’incompliment dels acords signats fa un any amb la direcció, entre els quals l’increment salarial del 5’2%, i reclama un pla industral més enllà del 2012

Els treballadors i treballadores de Ficosa Electrònics (Viladecavalls) es manifestaran demà dissabte a Viladecavalls per a denunciar l’incompliment dels acords signats fa un any amb la direcció, i per a exigir la retirada immediata de l’Expedient de Regulació d’Ocupació per a 260 persones.

El comitè d’empresa i la UGT consideren inadmissible que l’empresa es negui a aplicar la pujada salarial pactada (d’un 5’2%), i pretengui rebaixar-la al 2%. A més, la direcció també ha aturat la producció prevista inicialment de les línies de Portugal, França i Polònia, així com la formació que s’havia compromès a donar a tot el personal. A més, la direcció va anunciar un ERO temporal el passat 26 de setembre, que afectaria 260 treballadors a partir del gener de 2012, i que s’afegeix a la llista d’incompliments d’allò pactat amb el comitè.

Els representants del comitè exigeixen que a més dels acords signats, se’ls mostri un Pla Industrial més enllà de l’any 2012, amb produccions, plantilles i càrregues de feina per a tots els treballadors de la planta de Viladecavalls.

També, la secció sindical de la UGT a Ficosa Electronics denuncia el costum de la direcció d’informar als treballadors de les decisions que pren a través dels mitjans de comunicació, en lloc de fer-ho a través del comitè d’empresa.

Manifestació plantilla Ficosa Electronics (Viladecavalls)

DIA: dissabte, 8 d’octubre de 2011
HORA: a les 10.30 hores.
LLOC: Des de la fàbrica Ficosa Electronics fins a l’Ajuntament de Viladecavalls (Carrer Antoni Soler i Hospital, 7-9).