La plantilla de FISERSA ratifica l’acord per mantener tots els llocs de treball

fisersa
El comitè d’empresa de Figueres de Serveis SA (FISERSA) i la direcció han arribat a un acord per mantenir tots els llocs de treball, després que l’empresa presentés un ERO per acomiadar 13 treballadors i treballadores. L’acord ha estat ratificat en assemblea pel 70% de la plantilla.

FISERSA, empresa amb capital 100% de l’Ajuntament de Figueres, gestiona el transport públic, l’abastament d’aigua i depuradora, i les zones blaves i aparcaments municipals, i té una plantilla de 98 treballadors i treballadores. Amb motiu de la reducció d’un 14% del pressupost, l’empresa va presentar un ERO de rescissió de 13 contractes. Finalment, s’ha arribat a un acord pel qual la plantilla accepta una reducció salarial equivalent al 6% a canvi del manteniment de tots els llocs de treball fins al 2013, la pròrroga d’un any del conveni col·lectiu i “reciprocitat salarial”: si l’empresa té beneficis, la plantilla recuperarà el poder adquisitiu progressivament.

En l’assemblea vinculant, els treballadors van ratificar majoritàriament l’acord, donant suport així el comitè d’empresa, format íntegrament per delegats de la UGT de Catalunya.