La plantilla de General Cable demana l’implicació dels partits parlamentaris al seu ERO

general-cableLa plantilla de General Cable ahir es va concentrar davant del Parlament de Catalunya per reclamar la implicació dels partits polítics a l’ERO presentat per l’empresa que pretén acomiadar 289 treballadors i treballadores arreu de Catalunya (139 de Manlleu, 123 d’Abrera, 14 de Barcelona i 14 a Montcada).

Part de la Comissió Negociadora de l’ERO va ser rebuda pels grups parlamentaris del PSC, ERC, ICV i CIU, per continuar amb una reunió que ja van tenir el passat 19 de juny. Van ser aquests partits parlamentaris els que van enviar el mateix dia una petició de reunió a la direcció de General Cable per poder fer de mediador en aquest procés. La resposta ha estat, en termes generals, un agraïment pel interès però creuen que reunir-se ara seria relentitzar el procés.

Des de la UGT de Catalunya s’ha manifestat el total desacord amb la opinió de l’empresa. Aquesta resposta és una prova més de que la direcció de General Cable continua ferma en el seu propòsit de descapitalitzar les plantes de Catalunya. Per això, s’ha insistit en la necessitat de mantenir aquesta reunió.

A més, a la reunió es van informar de l’estat de les negociacions i s’ha demanat:

• Que des de la Direcció General d’Indústria, que ja ha mantingut reunions tan amb l’empresa com amb els treballadors,  pressioni a General Cable per participar en l’elaboració conjunta d’un Pla de Futur i doni suport tècnic, humà i econòmic, a més de garantir el compliment d’aquest Pla.
  • Que des de la Direcció d’Empresa i Ocupació, amb col·laboració de la Inspecció de Treball, facin de mediadors per aconseguir una sortida menys traumàtica d’aquest conflicte per la plantilla.

Per últim, es va demanar que el Parlament recolzi als treballadors amb una resolució tot recordant que s’ha de millorar la inversió en la infraestructura elèctrica que augmenti la demanda de cable i a la vegada mantinguin els llocs de treballs vinculats al sector.