La plantilla de Lamigraf, en vaga per exigir el retorn de la part de salari manllevada el 2013

Els treballadors i les treballadores de Lamigraf a l’Ametlla del Vallès (Vallès Oriental), dedicada a la fabricació de papers decoratius impresos per a fustes per a mobles i parquets, han iniciat una segona setmana de vaga convocada pels representants sindicals de la UGT, CCOO, USOC i independent.

Reclamen que es recuperi la pèrdua salarial consolidada des del 2013 i els increments de l’IPC segons conveni que tampoc veuen reflectits en la seva nòmina, motiu pel qual van perdent poder adquisitiu any rere any.

Al 2013, emparant-se en la crisi, la direcció de Lamigraf va decidir rebaixar el sou de la plantilla amb el compromís de recuperar-lo al cap de tres anys, lligant aquesta recuperació a uns beneficis que el pla de viabilitat presentat per la companyia situava d’aquí a tres anys. Per diversos motius, però, aquesta recuperació no s’ha assolit, i els treballadors i treballadores simplement no han tingut cap mena de recuperació salarial.

El Comitè havia sol·licitat un gest que exemplifiqués l’esforç fet per la plantilla, actualment formada per uns 185 treballadors i treballadores, però l’empresa s’ha negat a fer-lo. Ara s’emplaça a gener de 2019 per reportar a les nòmines una tercera part de la quantitat manllevada, però els treballadors i les treballadores de Lamigraf ja no ho veuen viable.

El Comitè sempre s’ha mostrat en disposició de parlar per arribar a una entesa o acord amb la direcció de l’empresa, però un cop trencades les negociacions els treballadors han decidit fer vaga per exigir allò que és seu.

Demà dimecres, 4 de juliol, el Comitè es veurà amb l’alcalde de l’Ametlla del Vallès, Andreu González, per fer-li arribar el seu neguit i la seva preocupació davant aquesta situació.