La plantilla de l’Hospital de Can Ruti es concentrarà dilluns contra la retallada

xhup

Aquest matí la direcció del centre ha presentat un “pla de millora d’eficiència” que preveu eliminar la 3a planta de Can Ruti

Aquest matí, la direcció de l’Hospital Germans Trias i Pujol “Can Ruti”, de Badalona, en una reunió amb els representants de la UGT i de la resta de sindicats de la Junta de Personal, ha presentat un “Pla de millora d’eficiència” del centre. La direcciò, però, no ha aportat cap dada ni cap pressupost per al 2011.

El pla, presentat als sindicats com una sèrie de mesures “per a curar-se en salut”, preveu tancar del tot la 3a planta del centre hospitalari (que fins ara funcionava al 50%), corresponent a Traumatologia, el que comportaria l’eliminació de 14 habitacions (28 llits).

També preveu el tancament d’un quiròfan de tarda, que l’hospital va posar en marxa ara fa un any i mig. D’aquesta manera, Can Ruti només tindrà 4 quiròfans treballant a la tarda, un menys que fins ara.

Les altres mesures són donar l’alta als malalts mig dia abans, de promig, que fins ara; l’estalvi en farmàcia i procurar reduir el consum elèctric a les àrees administratives i de serveis. D’altra banda, la direcció ha comunicat als sindicats que la Unitat Cardíaca es mantindrà amb un quiròfan pels matins, desenvolupant la mateixa activitat que feia fins ara.

Finalment, la gerència ha assegurat que malgrat aquestes mesures, de gener a juny d’aquest any, l’hospital ha mantingut la mateixa contractació que va fer el 2010. La UGT qüestiona aquest punt, doncs considera que el tancament -sobretot de la tercera planta-, implicarà menys activitat a l’hospital.

Dilluns, assemblea i mobilització

La junta de personal ha convocat per dilluns que ve, 11 d’abril, a les 12.30 hores, una assemblea i una concentració al vestíbul principal del centre hospitalari de Can Ruti, prèvia a la mobilització general de la funció pública convocada pels sindicats el proper 14 d’abril, a Barcelona.

La plantilla de Can Ruti ja s’ha concentrat els dos últims dimecres per a expressar el seu rebuig a les retallades a la sanitat pública.

Assemblea i concentració plantilla Can Ruti (Badalona)

DIA: dilluns, 11 d’abril de 2011
HORA: 12.30 hores
LLOC: Vestíbul de l’hospital de Can Ruti. Carretera de Canyet, s/n. Badalona.