La plantilla de l’Hospital del Sagrat cor es concentra per denunciar la paràlisi del conveni

hospital-sagrat-cor.jpg
Demanen l’adhesió immediata al conveni de la Xarxa hospitalària pública

Els treballadors i treballadores de l’Hospital Sagrat Cor es concentraran aquest migdia davant la porteria central de l’Hospital, per protestar per la situació de bloqueig del conveni.

Comitè i empresa estan negociant un conveni des de principis de l’any passat, però en aquest moment el diàleg està bloquejat per les posicions distanciades entre les dues parts.

La UGT, i la resta de sindicats presents al comité, demanen l’adhesió de l’Hospital al conveni de la Xarxa Hospitalària Pública (XHUP), i la progressiva equiparació de les condicions en materia de salari i de jornada.

L’Hospital Sagrat Cor és de carácter privat concertat, i tot i estar dins la xarxa hospitalària pública, paga als seus treballadors uns sous d’entre 200 i 300 euros mensuals menys del que cobren els treballadors dels centres hospitalaris públics. Aquesta diferència salarial extrema, juntament amb el fet que treballen entre 80 i 100 hores més cada any, així com la negativa de la direcció a l’adhesió inmediata al conveni de la XHUP, és el que ha portat a la plantilla a convocar la concentració d’avui.

El comitè ha proposat diverses fórmules d’apropament progressiu a les condicions laborals que ténen les plantilles dels centres hospitalaris públics, però l’empresa no n’ha acceptat cap.

Concentració plantilla Hospital Sagrat Cor

Dia:
 avui dijous28 de gener de 2010
Hora:
  a les 13 hores

Lloc: A les portes de l’Hospital Sagrat Cor. c/Viladomat, 288 (entre c/Londres i c/Paris)