La plantilla de l’Hospital del Sagrat cor es manifestarà fins el departament de salut

hospital-sagrat-cor.jpg
Els treballadors demanen l’adhesió immediata del conveni de la XHUP

Els treballadors i les treballadores de l’Hospital de Sagrat Cor es manifestaran demà de les portes de l’hospital fins al Departament de Salut en protesta per la situació de bloqueig del coveni. Un cop arribats al Departament, els manifestants lliuraran a la consellera Marina Geli una carta on es denuncia la carta que estan patint, i 600 signatures dels treballadors de l’Hospital del Sagrat Cor per demanar la seva adhesió al conveni de la Xarxa hospitalària pública.

El comitè i la direcció de l’empresa estan negociant un conveni des de principis de l’any passat, però en aquest moment el diàleg està bloquejat per les posicions distanciades entre les dues parts. La UGT, i la resta de sindicats presents al comitè, demanen l’adhesió de l’Hospital al conveni de la Xarxa Hospitalària Pública (XHUP), i la progressiva equiparació de les condicions en materia de salari i de jornada.

L’Hospital Sagrat Cor és de carácter privat concertat, i tot i estar dins la xarxa hospitalària pública, paga als seus treballadors uns sous d’entre 200 i 300 euros mensuals menys del que cobren els treballadors dels centres hospitalaris públics. Aquesta diferència salarial extrema, juntament amb el fet que treballen entre 80 i 100 hores més cada any, així com la negativa de la direcció a l’adhesió inmediata al conveni de la XHUP, és el que ha portat a la plantilla a mobilitzar-se.

El comitè ha proposat diverses fórmules d’apropament progressiu a les condicions laborals que tenen les plantilles dels centres hospitalaris públics, però l’empresa no n’ha acceptat cap.

Manifestació plantilla Hospital Sagrat Cor

Dia: 15 d’abril de 2010
Hora: a les 12.30 h.

Lloc: de les portes de l’Hospital Sagrat Cor (Viladomat, 288, entre Londres i París)- al Departament de Salut (Trav. de les Corts, 131-159. Pavelló Ave Maria)