La plantilla de Moldibérica convoca mobilitzacions per la retallada salarial del 20%

metallEl proper dimarts faran una aturada de tres hores i es manifestaran des de la fàbrica fins a l’Ajuntament de Badalona

La plantilla de Moldibérica, empresa de Badalona dedicada a la fosa i fabricació de motllos per a ampolles de vidre, han convocat una aturada de tres hores i una manifestació el proper dimarts, 7 de març, en protesta per la nova reducció salarial imposada per la direcció, que sumada a l’aplicada fa quatre anys ja suposa una retallada del 20%.

Els treballadors i les treballadores es concentraran a les portes de la fàbrica (c. de Coll i Pujol, 49) entre les 9 i les 9.30 hores, i després marxaran en manifestació fins a l’Ajuntament de Badalona, i allà mantindran la protesta fins a les 12 hores.

L’any 2013, amb motiu de la delicada situació econòmica que travessava Moldibérica, la plantilla va acceptar fer un esforç pel futur de la fàbrica, i la direcció i el comitè d’empresa van arribar a un acord de reducció salarial amb una durada definida, concretament fins a finals del 2016. Però 20 dies abans que finalitzés l’acord, i sense recuperar la rebaixa salarial aplicada fins al moment, la direcció ha decidit imposar una nova retallada, que suposa una rebaixa salarial acumulada del 20% per a la plantilla. Això s’ha de sumar a un política generalitzada de retallades per part de la direcció, que de manera unilateral decideix no actualitzar taules salarials, eliminar plusos, etc.

Des del nostre sindicat denunciem que la direcció de Moldibérica està suplint la seva mala gestió (ja que l’empresa té producció, contractació eventual, etc.) a costa dels drets i del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores, i exigim que busqui una solució pactada amb el comitè d’empresa.

La plantilla de Moldibérica, que està formada per 66 treballadors i treballadores, porta ja unes setmanes fent aturades d’una hora.