La plantilla de parcs i jardins farà aturades parcials contra l’acomiadament de 85 treballadors

parcs-i-jardins
A les 11 h., manifestació fins a la plaça Sant Jaume

Els treballadors i les treballadores de Parcs i Jardins faran demà, 10 de març, aturades parcials contra la intenció de l’Ajuntament de Barcelona d’incomplir el conveni col·lectiu vigent pel que fa els contractes d’interinatge derivats de la jubilació parcial i el reglament de la borsa d’accés als contractes de relleu per a noves jubilacions parcials. Les aturades tindran lloc en els tres torns de feina: d’11 a 14 h. (torn matí), de 18 a 21 h. (torn tarda), i d’1 a 4 de la matina (de l’11 de març, torn de nit). Tanmateix, la plantilla es manifestarà (11 h) de plaça de la Catedral a Plaça Sant Jaume (per Via Laietana).

Aquestes aturades són una resposta a la nefasta política d’ocupació seguida per la direcció de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona i a la decisió d’aquesta de no signar contractes d’interinatge, com recull el conveni, a treballadors i treballadores actualment amb contracte de relleu. No es tracta de noves contractacions, sinó de rellevistes que van ser contractats en el seu moment amb la garantia que ocuparien la plaça d’una jubilació definitiva. Aquesta decisió significarà l’acomiadament d’11 persones al llarg d’aquest exercici, i 85 en total fins al 2015.

Des de la UGT de Catalunya rebutgem rotundament la negativa de l’Ajuntament de Barcelona de dotar el servei de Parcs i Jardins amb el personal necessari a través d’ofertes públiques d’ocupació i denunciem la política d’externalització del servei, que està deixant un servei públic en mans d’empreses privades.

Manifestació plantilla Parcs i Jardins

DIA: 10 de març de 2011