La plantilla de Preicar a Sant Gregori (Girona) farà vaga els dilluns i divendres fins a finals d’any per reclamar el pagament de les nòmines

preicarL’empresa diu que no té intenció d’abonar-les i es nega a sotmetre’s a la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya

UGT Comarques Gironines denuncia que l’empresa Preicar, fabricant de portes tècniques i sistemes de tancament, amb seu a Sant Gregori (Gironès), no ha volgut sotmetre’s avui a la reunió de mediació al Tribunal Laboral de Catalunya, establerta per trobar una solució a l’impagament de nòmines.

Des del mes d’agost, Preicar no paga la nòmina als seus 16 treballadors. L’empresa, malgrat presentar-se a la reunió convocada al TLC aquest matí, ha declarat que no vol sotmetre’s a la mediació, tal com l’obliga el Conveni de Fusta de la província de Girona. El representant de Preicar ha declarat que l’empresa no està disposada a pagar els salaris endarrerits, tot i que el delegat de la UGT havia aportat propostes de fraccionament de la quantitat que se’ls deu.

El nostre sindicat ha interposat dues demandes a la Inspecció de Treball, una per l’impagament dels salaris i l’altra per mancances en prevenció de riscos laborals, mancances que van comportar que l’any passat un dels treballadors del taller perdés un dit.

Com a mesura de pressió per fer valer els seus drets, la plantilla de Preicar ha convocat vagues de 24 hores tots els dilluns i divendres fins a finals d’any. Aquest dilluns, primera mobilització, els treballadors es concentraran a la porta de l’empresa a les 10 hores.

Vaga i concentració plantilla Preicar

DIA: 7 de novembre.
HORA: concentració a les 10 h.
LLOC: Davant fàbrica Preicar. Ctra a Cartellà, s/n. Sant Gregori (Girona).