La plantilla de primària i secundària per al curs 2012-13 es reduirà en més de 3.000 professors

El Departament d’Ensenyament ha informat avui als sindicats que les retallades seran majors que les anunciades inicialment

Aquest matí ha tingut lloc una nova reunió de la Mesa Sectorial d’Ensenyament, en la que el Departament ha comunicat als sindicats un augment de les retallades de professorat respecte al que va informar en l’anterior reunió (9 de maig):

• A les escoles de Primària d’una línia la retallada augmenta de 0,5 a 1 mestres.
  • A les escoles de Primària de dues línies la retallada augmenta d’1 a 1,5 mestres.
  • A les escoles de Primària de tres línies la retallada augmenta d’1,5 a 2 mestres.
  • A la Secundària, la reducció serà entre 1 i 3 professors.

Així doncs, la plantilla total de Primària i Secundària per al curs 2012-2013 serà menor que la d’aquest curs i es reduirà en més de 3.000 professors i professores: un total de 770 professors substituts que no seran contractats per al proper curs 2012-2013, unes 1.500 jubilacions que no es cobriran, i el professorat que hauria de ser contractat per donar resposta a les necessitats de l’increment d’alumnat de Catalunya per al curs vinent.

Aquesta ha estat la primera d’una sèrie de reunions amb el Departament d’Ensenyament de negociacions per al proper curs escolar. Aquesta setmana el Departament publicarà les plantilles per als centres, i durant el mes de juny es coneixerà el professorat afectat per les supressions.