La plantilla de Robert Bosch fara vaga dilluns i es concentrarà davant la seu de Madrid

boschDins del calendari de mobilitzacions de la plantilla de Robert Bosch per defensar el futur de la planta de Castellet i la Gornal (Alt Penedès), el proper dilluns, 2 de juny, el comitè d’empresa ha convocat una vaga de 24 hores, que els treballadors i les treballadores aprofitaran per traslladar-se fins a la central de Bosch Espanya, a Madrid, on faran una concentració.

Uns 250 treballadors i treballadores sortiran cap a Madrid en tres autobusos i diferents cotxes particulars diumenge, 1 de juny, a les 23.30 hores des de l’estació d’autobusos de Vilafranca del Penedès.
A més, com mesures de pressió, el comitè d’empresa ha continuat rebent aquests dies a formacions polítiques a la porta de la fàbrica -ja que la Direcció no els ha permès rebre’ls a l’interior de les instal·lacions. Dimecres, una delegació del comitè d’empresa i de representants de les federacions d’indústria de la UGT i CCOO, acompanyats de l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, van celebrar una reunió amb els diferents grups parlamentaris en el marc de la Comissió d’Empresa i Ocupació del Parlament de Catalunya. A la reunió es va plantejar la possibilitat de realitzar una mediació a tres bandes, amb l’Administració, la direcció de l’empresa i el comitè.

D’altra banda, ahir part del comitè també va ser rebut pel president de la Generalitat, Artur Mas, a qui van tenir l’oportunitat d’explicar la situació concreta del centre de treball i la repercussió que té sobre el teixit industrial de la comarca.

La situació de la planta de Castellet i la Gornal

El passat 6 de maig en una reunió a Madrid, la direcció estatal de Robert Bosch va comunicar al comitè d’empresa de la planta de Castellet i la Gornal i als coordinadors estatals de la UGT i CCOO que esperen més sacrificis per part de la plantilla, amb una reducció de costos del 26% a nivell global i una reducció de personal de forma gradual fins al 2018, en què la plantilla quedarà en uns 160-180 treballadors (actualment són uns 400 treballadors i treballadores). I tot això després d’anunciar al març una possible venda per fer viable la fàbrica.

Davant d’aquesta notícia sense cap expectativa de futur, el comitè es planteja si no es tracta d’una estratègia per incrementar el nombre de baixes incentivades o, en el pitjor dels casos, finalitzar amb el tancament total de la planta en uns anys, quan l’esgotament total del producte que avui fabrica Castellet deixi de ser subministrat als seus clients.

El comitè d’empresa, que en tot moment ha mostrat el seu rebuig a les intencions de la direcció, continua reivindicant que la solució passa perquè la multinacional sigui justa amb la plantilla de Bosch-Castellet i porti volum de feina per poder garantir el manteniment dels llocs de treball els màxims anys possibles.