La plantilla de Rotocayfo, en vaga des d’avui

La direcció de l’empresa va anunciar ahir a la mediació al Departament d’Empresa i Ocupació que prepara més aturades de maquinària i nous acomiadaments

Ahir va tenir lloc l’acte de mediació al Departament d’Empresa i Ocupació amb motiu de la vaga convocada pel comitè de Rotocayfo Impresia Ibérica (antiga Printer Industria Gráfica). A la mediació, la direcció de l’empresa va anunciar que prepara més aturades de maquinària i nous acomiadaments, tot això sempre sense negociar amb el comitè d’empresa. Davant d’això, els sindicats van realitzar la proposta de negociar un pla estratègic a curt i mig termini i continuar amb el procés de negociació del conveni col•lectiu, amb la participació i mediació de l’autoritat laboral. Aquesta proposta no va ser acceptada per la direcció de l’empresa, i en no haver-hi acord es manté la convocatòria de vaga, que s’ha iniciat avui a les 10 hores i durarà fins al dia 23 d’agost.

Cal destacar a més, que la Inspecció de Guàrdia va constatar el dia 28 de juliol l’incompliment per part de la direcció de l’empresa dels drets d’informació i consulta del comitè d’empresa.

Fa quatre mesos, el grup Bertelsmann es va vendre Printer Industria Gráfica al grup Circle Printers. Després de diferents incompliments i imposicions per part de la direcció, el comitè d’empresa ha interposat denúncies davant la Inspecció de Treball que s’han resolt amb requeriments de l’administració a l’empresa. Per al comitè, això demostra que les reivindicacions de la plantilla són justes.

Els sindicats UGT de Catalunya, CCOO i USOC van prendre la decisió de convocar vaga després del desmantellament del departament d’administració, de trasllats col•lectius –i, com a conseqüència, 11 acomiadaments sense respectar l’Estatut dels Treballadors ni negociar amb el comitè d’empresa-, i sobretot de la manca permanent de diàleg i informació sobre un projecte de viabilitat i sobre el futur del centre de treball de Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat), amb una plantilla de 386 treballadors i treballadores.