La plantilla de Rotocayfo inicia aturades parcials pel tancament de la planta de Sant Vicenç dels Horts

rotocayfoDemà dimarts, 25 de novembre, s’inicien novament aturades parcials a l’empresa Rotocayfo (Sant Vicenç dels Horts), pertanyent al grup empresarial Impresia Ibérica i que va adquirir l’empresa Printer Industria Gráfica (multinacional Bertelsmann).
Des d’aquella subrogació la direcció de l’empresa ha tingut com a principal objectiu de la seva gestió la reducció de plantilla i dels costos, basant-se en la retallada de drets dels seus treballadors.
L’últim semestre la direcció del grup Impresia Ibérica ha anunciat el tancament del centre de treball de Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat), traslladant el potencial industrial al centre de treball de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental). Els treballadors s’han vist obligats a iniciar la convocatòria de vagues arran de la manca de compromís en la negociació del trasllat i la intenció de la direcció de modificar els drets dels treballadors del centre de Sant Vicenç.

La direcció ha iniciat unilateralment els trasllats i ha faltat al seu compromís de realitzar una negociació conjunta amb totes les empreses del centre, amb mesures no traumàtiques que respectessin el manteniment dels llocs de treball així com el manteniment dels drets dels treballadors del centre del Baix Llobregat.
Les aturades seran de dues hores en cada torn de treball els dies 25, 27 i 28 de novembre, i es podria ampliar el calendari de mobilitzacions. Les restants empreses del grup situades al centre de Sant Vicenç del Horts i que, per tant també es veuen afectades per aquesta actuació, han mostrat la seva intenció d’iniciar processos de vaga de similar format si la direcció no s’avé al compliment dels compromisos assolits, principalment l’obertura de negociacions amb totes les empreses del centre.