La plantilla de Roura & Cevasa ratifica el preacord i es desbloqueja el conflicte

roura-cevasaLa plantilla de la fàbrica Roura & Cevasa ha sotmès aquest matí a votació el preacord al que es va arribar en la reunió de mediació de la vaga indefinida. Amb més d’un 90 % dels vots a favor el preacord ha estat ratificat.

Les condicions del preacord neixen de la proposta mediadora que la Inspecció de treball va fer a ambdues parts per aconseguir el desbloqueig del conflicte. A la reunió es va decidir que els treballadors i les treballadores poden escollir entre marxar a Madrid o extingir el contracte amb una indemnització de 33 dies per any treballat.

Els termes del trasllat són l’abonament de la mudança, 5.000 euros com a indemnització, 300 euros mensuals en concepte d’ajuda pel lloguer durant 18 mesos, mantenint les condicions salarials actuals. També existeix l’opció de retorn durant aquests 18 mesos amb les condicions indemnitzatòries acordades, amb garantia de feina durant aquest període que en cas de no complir-se per part de l’empresa, l’obliga a extingir els contractes com a mínim amb les mateixes condicions indemnitzatòries.

Per una altra banda, les persones que no optin pel trasllat, rebran  indemnització de 33 dies per any treballat amb un topall de 60.000€, abonament dels dies de l’atur consumits en els ERO de suspensió, i el càlcul indemnitzatori es realitzarà a partir dels salaris previs a una rebaixa salarial que van tenir al 2012.

Per al col·lectiu de 55 a 59 anys rebran 10.000€ addicionals i el seu termini de retorn passa a ser de 24 mesos amb ajuda de lloguer durant tot aquest període.

Des de MCA-UGT de Catalunya valora positivament l’acord què ha estat gràcies a la pressió exercida pels treballadors que s’han mobilitzat massivament.