La plantilla de Tradema ratifica el preacord amb un 87% de suport

La plantilla de Tradema (Solsona) va ratificar ahir en assemblea per àmplia majoria el preacord entre direcció i sindicat amb la mediació del Departament d’Empresa i Ocupació. Dels 125 treballadors i treballadores que van votar, 109 ho van fer a favor del preacord (87,2%) i 16 en contra.

L’acord suposa el tancament de la planta del Solsonès, amb una plantilla de 132 treballadors i treballadores, amb les següents condicions:

• Trasllat de 14 treballadors a les plantes de Valladolid i Linares amb manteniment dels drets laborals. L’empresa assumeix el cost del lloguer de l’habitatge durant 12 mesos, la contractació durant sis mesos d’una empresa d’outplacement  per a la parella del treballador o treballadora i 12 mesos d’una empresa de serveis per a activitats ordinàries (referents al trasllat).
  • Prejubilacions des dels 55 anys amb el 70% del salari net. Afecta 20 treballadors.
  • Manteniment de les jubilacions parcials.
  • Extinció de la resta de contractes, amb una indemnització de 35 dies per any treballat amb un topall de 21 mensualitats i una indemnització lineal de 3.000 euros (màxim 50.000 euros).