La plantilla de transport sanitari convoca vaga l’11 de setembre

Els treballadors i les treballadores del sector del transport sanitari aniran a la vaga el proper dimecres, 11 de setembre, si no s’arriba a un acord en les negociacions que s’estan mantenint en matèria d’aplicació d’increment de tarifes i recuperació salarial als treballadors i les treballadores del sector. A més, es vol acabar amb la situació de bloqueig en les negociacions del conveni, que van començar fa dos anys.

Després de 3 reunions de mediació al Tribunal de Catalunya -dues al juliol i la darrera ahir- i una altra avui al Departament de Treball, no s’ha arribat a cap acord que garanteixi una millora real per als treballadors i les treballadores.

Tot i que formen part del Sistema d’Emergències Mèdiques, no tots pertanyen a la plantilla del SEM de manera directa: 8 de cada 10 vehicles retolats com a Servei d’Emergències Mèdiques pertanyen a una subcontractació d’una empresa privada. I tot i desenvolupar la mateixa feina, entre uns i altres treballadors hi ha diferències salarials, de nivell de compliment de les mesures de prevenció i seguretat laboral, discriminació en drets i condicions laborals en les companyes embarassades, l’estat dels centres de treball i espera, l’estat dels vehicles, jornada anual, etc.

La plantilla denuncia la situació de discriminació respecte a la plantilla del SEM i la manca de control sobre els compromisos adquirits mitjançant contractes públics.