La plantilla de Transportes Azkar al CIM Vallès decideix iniciar accions legals contundents

camions

Desconvocades les dues jornades de vaga previstes per aquesta setmana

Els treballadors i les treballadores de Transportes Azkar al CIM Vallès (Santa Perpétua de Mogoda) han decidit en una assemblea celebrada el passat dissabte iniciar una sèrie d’accions legals contundents contra l’incompliment sistemàtic i les decisions unilaterals que ha pres la direcció de l’empresa i que afecten greument els drets dels treballadors i les treballadores. Queden desconvocades les dues jornades de vaga previstes per als dies 17 i 18 de gener.

Durant el mes d’abril, la direcció de Transportes Azkar va anunciar la intenció d’efectuar canvis per motius econòmics. Malgrat els intents del Comitè per parlar sobre aquests canvis, la direcció no ha volgut en cap moment negociar amb els sindicats. Al contrari, ha emprat constantment l’amenaça de presentació d’un Expedient de Regulació d’Ocupació.

Finalment, a partir del 22 de desembre la direcció de Transportes Azkar ha fet arribar als treballadors del centre de Santa Perpètua de Mogoda cartes nominatives amb els canvis decidits unilateralment, canvis substancials de les condicions de treball: reducció de l’11% del salari, reducció de les vacances, eliminació de 3 dies de permís acordats, etc. Totes aquestes modificacions incompleixen taxativament els acords assolits entre empresa i Comitè.

Aquestes mesures menyspreen les condicions de la plantilla, tot i haver tancat el  2010 amb uns beneficis de més del 40% respecte l’exercici anterior. I es desentenen dels requeriments de la Inspecció Laboral de Treball sobre la realització d’estudis ergonòmics corresponents a les condicions de treball, que la Inspecció reclama des de 2008.