La plantilla de TV3 inicia dilluns una vaga alternativa i es concentrarà a la Plaça de Sant Jaume

tv31La Secció Sindical de la UGT exigeix a la direcció reprendre les negociacions del conveni, i a tots els membres que integren el comitè d’empresa, responsabilitat i unitat davant la defensa de les condicions laborals de tothom

La plantilla de Televisió de Catalunya ha votat en el referèndum de dijous i divendres iniciar una vaga alternativa, tal com proposava el comitè d’empresa, consistent en vagues continuades durant quinze dies en dies alterns:

Dilluns 10 de febrer, vaga de 12 hores, de 8 a 20h.
Dimecres 12 de febrer, vaga de 4 hores, de 19 a 23h.
Divendres 14 de febrer, vaga de 4 hores, de 8 a 12h.
Diumenge 16 de febrer , vaga de 4 hores, de 19 a 23h.
Dimarts 18 de febrer, vaga de 12 hores, de 12:30 a 24:30h.
Dijous 20 de febrer, vaga de 24 hores.

Els dies que no hi hagi vaga es treballarà sense fer cap hora extra.

Aquest ha estat el resultat de la votació, que ha tingut una de les participacions més altes de les consultes que s’han fet a TV3:

Vots emesos: 1.690 (83,66%)
Vaga indefinida: 225 (13,31%)
Proposta comitè: 996 (58,93%)
No a les dues: 434 (25,68%)
Blanc: 27 (1,60%)
Nuls: 8 (0,47%)

Dilluns la plantilla continuarà la lluita pel seu conveni amb una concentració a la Plaça Sant Jaume de Barcelona a les 13 hores.

Davant la situació de conflicte que estan patint els treballadors i les treballadores de TV3 i Catalunya Ràdio, la Secció Sindical de la UGT vol manifestar:

Que defensem i apostem per la negociació col·lectiva com a eina indispensable per garantir els drets de tots i totes les treballadores i com a metodologia indispensable per fomentar unes relacions laborals entre la direcció i els treballadors que garanteixin els respecte dels drets fonamentals de tothom.

Que exigim reprendre  les negociacions del conveni col·lectiu de TV3 amb l’objectiu de poder resoldre el conflicte que ha generat la decisió unilateral de la direcció de la CCMA de donar-les per finalitzades i d’aplicar, entre d’altres mesures que considerem totalment inadequades, modificacions substancials i l’aplicació d’un conveni estatal que no recullen cap cas les específiques condicions laborals del col·lectiu de treballadors i treballadores de TV3 i Catalunya Ràdio.

Que exigim també la retirada immediata del procediment  de modificació de condicions proposat per la direcció, que ens conduirà de ben segur, de continuar endavant, a un conflicte jurídic i sindical de llarga durada que no fomentarà ni la pau social ni ajudarà a donar un servei de qualitat.

Que de mantenir-se la postura intransigent de la direcció de la CCMA aquesta secció sindical, amb tot el recolzament tant sindical com jurídic de la UGT de Catalunya, no dubtarà en emprendre totes aquelles accions legals, jurídiques o sindicals que cregui necessàries per preservar els drets de tothom.

Demanem a tots els membres que integren el comitè d’empresa responsabilitat i unitat davant la defensa de les condicions laborals de tothom. Fomentar propostes que afecten les condicions de certs sectors ens conduirà a una divisió dels treballadors i treballadores que l’únic que aconseguirà és que aquesta guerra la guanyi la direcció.