La plantilla de TVC votarà dijous i divendres en referèndum si inicia una vaga indefinida

tv31La direcció de la CCMA notifica que els convenis de TVC i Catalunya Ràdio han perdut vigència i aplicarà un conveni estatal

També anuncia que inicia un procediment de modificació substancial de condicions de treball de caràcter col·lectiu

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, ha notificat avui per escrit als representants sindicals que la ultraactivitat dels convenis col·lectius de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio va finalitzar el passat 31 de gener i que, amb data 1 de febrer de 2014, serà d’aplicació el Convenio Colectivo Estatal de la industria de la producción audiovisual, amb condicions laborals i salarials clarament per sota dels dos que la direcció de la CCMA ha liquidat.

A més, l’escrit informa que la direcció de la CCMA ha decidit iniciar un procediment de modificació substancial de condicions de treball de caràcter col·lectiu per tal d’adaptar les condicions laborals de la plantilla al nou conveni:

· Modificar determinades condicions que no venien contemplades als convenis col·lectius fins ara aplicables (personal fora de conveni, situacions reconegudes a títol individual…).

· Modificar determinades condicions establertes als convenis col·lectius fins ara aplicables, estiguin o no regulades pel conveni estatal, pel cas que s’entengués que aquestes s’han contractualitzat.

La direcció de la CCMA també requereix a la plantilla la constitució abans de 15 dies naturals de la comissió representativa/negociadora per la part social en aquest procediment. L’inici del corresponent període consultes està previst per al 20 de febrer.

D’altra banda, avui –segon dia de vaga parcial- s’ha celebrat una nova assemblea de treballadors i treballadores de TVC, on s’ha decidit celebrar un referèndum per votar si s’inicia una vaga indefinida o es continua amb les vagues alternatives. El referèndum tindrà lloc dijous i divendres. Des de la secció sindical de la UGT a TVC es fa una crida a mantenir la unitat d’acció del comitè d’empresa i de la plantilla per tenir més força davant d’aquest atac sense precedents contra la televisió pública del país i els seus treballadors i treballadores.

Ahir, la vaga parcial de la plantilla de TVC va afectar la retransmissió de la gala dels Premis Gaudí, que finalment es va emetre per La Xarxa, el grup públic de televisions locals. Un centenar de treballadors de TVC es van concentrar davant del Barcelona Teatre Musical, a l’entrada de la catifa vermella de la gala, per fer visible la seva protesta contra la retallada salarial del 13% que vol la direcció, després d’una reducció de poder adquisitiu del 35% en tres anys. A la concentració es van sumar els Bombers de la Generalitat, també en lluita contra les retallades al cos.