La plantilla de Zardoya OTIS es manifestarà demà a Madrid contra el bloqueig de les negociacions del conveni

OTISEstan en vaga indefinida des del 27 d’abril fins al 16 de maig

Els treballadors i les treballadores de l’empresa Zardoya Otis al conjunt de l’Estat estan cridats a manifestar-se demà dijous, 4 de maig, a Madrid per exigir a l’empresa, líder mundial en la fabricació d’ascensors i escales mecàniques, el desbloqueig de la negociació del conveni col·lectiu. La manifestació començarà a les 11 hores a la plaça del Callao (Madrid).

La plantilla -de 2.885 treballadors i treballadores a l’Estat, uns 250 dels quals a Catalunya- està en vaga des del passat 27 d’abril i fins al 16 de maig.

Els treballadors demanen increments salarials d’acord amb els beneficis generats per l’empresa -més de 400 milions d’euros nets en els darrers tres anys-, clàusula de revisió salarial, millora de les condicions de servei, i la voluntarietat del servei de 24 hores que vol implementar Zardoya Otis.

No obstant les demandes de la plantilla, l’empresa es nega a oferir millores en el conveni col·lectiu. Al contrari, pretenen eliminar-lo en poc temps, introduint clàusules de la reforma laboral, canvis en els calendaris, increments salarials per sota de l’IPC i nous contractes amb condicions diferents i salaris al conveni provincial.

Aquest matí, el comitè ha interposat una denúncia davant la Inspecció de Treball en considerar abusius els serveis mínims decretats, ja que els treballadors són cridats per a serveis que no corresponen a aquests serveis mínims.